Betaling

Hvornår skal jeg betale for opholdet?

Registreringsgebyr:

Når du indsender din tilmelding, vil du modtage en faktura for dit registreringsgebyr på i alt 2.495 kr. Beløbet bedes du indbetale, samme dag som du fremsender din tilmelding. 

Betaling af ophold 

  • Du vil modtage en faktura for opholdet, ca. 3 måneder inden du ankommer til destinationen. Fakturaen modtager du pr. mail.
  • Hvis du fremsender din tilmelding under 3 måneder før ønsket ankomst, skal beløbet for dit ophold indbetales 7 dage efter tilmelding.
  • Hvis du har booket flere destinationer, vil du modtage en faktura for det totale beløb, 3 måneder før ankomst på den første destination.  
  • Hvis du fremsender din tilmelding under 1 måned før ankomst til destinationen, så vil du blive bedt om at indbetale beløbet for dit ophold inden for 3 dage.
Det er meget vigtigt, at du overholder betalingsfristen, så du ikke risikerer, at dit ophold bliver aflyst grundet din manglende betaling.

Hvad koster det at deltage?

Prisen for et ophold er varierende, og den er afhængig af, hvor lang tid du ønsker at rejse, samt hvilken destination, projekt og indkvartering du vælger.
 
Du kan finde prisen under den enkelte destination, og her kan du ligeledes læse, hvad der er inkluderet og ekskluderet. Klik derfor ind på din drømmedestination og find svaret med det samme.

Hvad skal jeg betale udover prisen for selve opholdet?

Du kan læse under den enkelte destination, hvad der er inkluderet og ekskluderet i prisen.

Fælles for alle destinationer er, at flybilletter, forsikring, visum, vaccinationer og lokale transporter til/fra arbejdet ikke er inkluderet, og derfor er du selv ansvarlig for betaling af de poster. Du vil naturligvis få vores hjælp og vejledning under vejs. Vi laver også meget gerne et tilbud på dine flybilletter og rejseforsikringer, hvis du ønsker det. 

Hvis du har spørgsmål til vaccinationer, kan du spørge egen læge til råds, eller du kan kontakte De Danske Lægers Vaccinations Service;


Hjemmeside: www.sikkerrejse.dk

Telefonnummer: +45 77 99 77 99


Vi samarbejder med De Danske Lægers Vaccinations Service, og du modtager derfor  15% rabat på dine vaccinationer hos dem. 

Skal jeg betale for mit ophold inden jeg modtager godkendelse?

Hvis du har modtaget en faktura, hvor du skal indbetale beløbet for dit ophold, inden du har fået endelig godkendelse fra os, så skal du stadigvæk overholde betalingsdatoen. Skulle du af en eller anden årsag ikke blive godkendt, så tilbagebetaler vi naturligvis omgående hele beløbet til din konto. 

Hvornår får jeg at vide, om jeg er godkendt på projektet?

Når du indsender din tilmelding via vores hjemmeside, vil du modtage en mail, hvor vi beder om betaling af dit registreringsgebyr og yderligere dokumentation, heriblandt din motiverede ansøgning. Så snart vi modtager de efterspurgte dokumenter og dit registreringsgebyr, vil vi sende din tilmelding til godkendelse på den ønskede destination. Vi forbeholder os retten til at have 14 dage til godkendelse, men ofte går der dog kortere tid (2-5 dage). Når du godkendes, modtager du en mail og en komplet projektbeskrivelse fra os, som indeholder alle de informationer, vi mener, er væsentlige for dig forinden afrejse. Herunder information omkring visum, aktiviteter, pakkeliste, nødnumre osv.

Kan jeg få refunderet mine penge, hvis opholdet ikke lever op til mine forventninger?

Nej! Så snart du har startet dit arbejde, kan du ikke få refunderet dine penge fra Save A Heart – By Committing Yours. Vi ønsker at løse problemerne, som de opstår, og vi mener ikke, at en refundering løser en eventuel problemstilling.

Vi forventer af vores frivillige, at de er fleksible og forstående over for, at vi arbejder med udviklingslande, hvor dagsordenen ikke altid er givet på forhånd. Der kan i meget sjældne tilfælde ske uforudsete ændringer, som er fuldstændig uden for vores hænder, men vi knokler altid en brav kamp for at imødekomme dine forventninger.

Hvis du undervejs betaler for nogle omkostninger, som du ikke mener, at du er berettiget til, så skal det oplyses til os omgående. Eventuelle omkostninger, som først oplyses til os efter hjemkomst, kan ikke refunderes. Hvis du er nødt til at aflyse opholdet af personlige årsager (dødsfald, ulykker, sygdom mv.) kan du forsøge at kontakte dit forsikringsselskab, hvis du ønsker erstatning for tabte rejsedage, hjemtransport mv.


Kan jeg få refunderet mine penge, hvis jeg ønsker at aflyse mit ophold?

Hvis du er nødt til at aflyse din tilmelding, kan du normalt ikke gøre det uden, at det medfører en økonomisk omkostning. Prisen for aflysning afhænger udelukkende af, hvor tidligt i forløbet vi bliver informeret;

  • Aflysning der forekommer 3 mdr. eller mere inden din planlagte ankomstdato: Det fulde beløb minus dit registreringsgebyr (2.495 kr.) vil blive refunderet. 

  • Aflysning der forekommer imellem 2 og 3 måneder inden din planlagte ankomstdato: Dit registreringsgebyr + 50% af opholdet vil ikke blive refunderet.

  • Aflysning der forekommer mindre end 2 måneder inden din planlagte ankomstdato: Ingen refundering.

Kan jeg få mit registreringsgebyr tilbagebetalt?

Vi beder alle frivillige om at indbetale et registreringsgebyr, og det er ikke-refunderbart. Der er dog to enkelte undtagelser. 

  • Du får det tilbagebetalt, hvis vi ikke kan godkende dig på projektet.
  • Du får det tilbagebetalt, hvis du skal i praktik og din skole ikke vil godkende opholdet. Vi skal i det tilfælde bruge en enkelt linje fra din skole, hvor det bekræftes, at opholdet ikke kan accepteres. 

Kan jeg rejse hjem tidligere end planlagt?

Hvis du af en eller anden årsag ønsker at rejse hjem tidligere end planlagt, vil vi naturligvis ikke tvinge dig til at blive. Vi skal dog gøre opmærksom på, at  at den del af opholdet du annullerer, ikke vil blive refunderet af Save A Heart - By Committing Yours. 

Hvad koster det, hvis jeg ønsker at ændre mine datoer?

Hvis du er nødsaget til at ændre datoerne for dit ophold forinden afrejse fra Danmark, kan det normalvis lade sig gøre, men det koster et gebyr på 500 kr. Du vil modtage en faktura, når vi har bekræftet dine ændringer. Et ønske om en datoændring skal være oplyst til os senest 14 dage forinden ankomst. Vi kan ikke altid garantere, at vi kan opfylde dine ønsker, men vi vil naturligvis meget gerne forsøge. 

Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler mine fakturaer?

Det er meget vigtigt, at du overholder den betalingsfrist, som bliver oplyst på den fremsendte faktura, så du ikke risikerer at få annulleret din tilmelding.

  • 7 dage efter betalingsfristen: Du modtager en rykker pr. mail, hvori du opfordres til at indbetale øjeblikkeligt.

  • 14 dage efter betalingsfristen: Din tilmelding slettes i vores system og dit registreringsgebyr vil IKKE blive refunderet.

Betingelser for Gavekort

Administrationsgebyr:

Ved udstedelse af et gavekort, er vi nødt til at fakturere et administrationsgebyr på 29 kr. Det dækker blandt andet din porto. 

Hvad sker der, hvis jeg mister mit gavekort?

Et gavekort til Save A Heart - By Committing Yours er et ihændehaverbevis, hvilket betyder, at mister man det, kan det ikke erstattes. Samtidig er det altid den person, som er i besiddelse af gavekortet, der vil kunne indløse det. Dog vil vi som altid gerne yde en høj form for kundeservice, hvis der alligevel skulle være problemer med dit gavekort.

Hvor lang tid er mit gavekort gyldigt?

Gavekortet er gyldigt i 3 år fra udstedelsesdatoen.

Kan mit gavekort refunderes? 

Et gavekort kan som udgangspunkt ikke refunderes. Vi laver dog én enkelt undtagelse; hvis du modtager et gavekort, men allerede har betalt for din rejse, kan vi tilbyde en udbetaling af gavekortet. Du kan i det enkeltstående tilfælde indløse dit gavekort mod et administrationsgebyr på kr. 150.

Hvor kan mit gavekort benyttes? 

Dit gavekort kan benyttes til betaling af vores ophold. Du skal blot fremsende en mail til os, og så hjælper vi med at få indløst dit gavekort. Vores mail; Info@saveaheart.dk.

Hjemmesidenavn | mail@minhjemmeside.dk | Gadevej 123 | 7500 Holstebro © 2019 Facebook Webdesign & CMS by MCB Denmark