Betaling

Hvorfor skal jeg betale for at lave frivilligt arbejde?

Rigtig mange bliver overrasket over, at det koster penge at lave frivilligt arbejde i udlandet, men hvad du måske overser, er de omkostninger, der er med til at forme dit projekt samt indholdet heri.  Når du fremsender din tilmelding, er det nemlig ikke uvæsentligt at huske, at ud af det beløb, som du betaler for opholdet, så er der en portion penge, som går til at dække udgifterne på selve destinationen, men der er desværre også en del udgifter, som skal dækkes herhjemme i Danmark.

På destinationen bliver der blandt andet dækket velkomst i lufthavnen, introduktion, indkvartering, eventuelle måltider (helt eller delvist), administrationsgebyrer herunder løn til samarbejdspartnere, mobil, internet, bankoverførsler ml. landegrænser, rejseomkostninger osv. Vi stiller samtidig en lokal kontaktperson + nødnummer til rådighed 24 timer i døgnet. I Danmark dækkes danske afgifter (skat og moms), administrationsomkostninger, herunder løn, mobil, internet, bankoverførsler ml. landegrænser, vores kontor i Århus (hvor vi bl.a. afholder møder med frivillige), vedligeholdelse af projekter (nye samt gamle samarbejdsaftaler) og sidst, men ikke midnst rejseomkostninger. Vi besøger nemlig alle destinationer, inden vi sender vores frivillige ud til dem, da vi er nødt til at kunne garantere sikkerheden, og at de forhold, de frivillige tilbydes, lever op til vores høje krav. Det er en del af din sikkerhed, når du rejser med os! Vi samarbejder med udviklingslande, som ofte ikke har de nødvendige midler, og derfor skal vi selv dække alle udgifter i forbindelse med en rejse. Her kan nævnes fly, forsikring, vaccinationer, overnatning, lokal transport, måltider osv. Vi rejser vel og mærke på samme måde som vores frivillige, da vi ønsker at komme så tæt på virkeligheden som mulig. Derudover bruges der penge på markedsføring (Google, Facebook, hjemmeside, SEO, flyers, brochurer, plakater osv.).

Vi er meget stolte af at have nogle af de bedste (hvis ikke de bedste) priser i Danmark inden for frivilligt arbejde og praktikpladser i udlandet, og du er altid meget velkommen til at sammenligne vores priser med vores andre danske konkurrenter.


Hvad koster det at deltage?

Prisen for et ophold er varierende, og den er afhængig af, hvor lang tid du ønsker at rejse, samt hvilken destination, projekt og indkvartering du vælger.
 
Du kan finde prisen under den enkelte destination, og her kan du ligeledes læse, hvad der er inkluderet og ekskluderet. Klik derfor ind på din drømmedestination og find svaret med det samme.

Hvad skal jeg betale udover prisen for selve opholdet?

Du kan læse under den enkelte destination, hvad der er inkluderet og ekskluderet i prisen.

Fælles for alle destinationer er, at flybilletter, forsikring, visum, vaccinationer og lokale transporter ikke er inkluderet, og derfor skal du selv arrangere disse poster. Du kan naturligvis få vores hjælp og vejledning, hvis du ønsker det.

Vi samarbejder med Kilroy VIP, som kan være behjælpelig med dine flybilletter og rejseforsikring.

Kilroy VIP

70 80 81 85

Vip@kilroy.dk

(Husk at oplyse, at du rejser med Save A Heart – By Committing Yours.)

Hvis du har spørgsmål til vaccinationer, kan du spørge egen læge til råds, eller du kan kontakte De Danske Lægers Vaccinations Service;

Hjemmeside: www.sikkerrejse.dk

Telefonnummer: +45 77 99 77 99


Hvornår skal jeg betale for opholdet?

Depositum:

Når du indsender din tilmelding, vil du modtage en faktura for dit depositum på i alt 2.500 kr. Hvis du deltager i to projekter, skal du huske at indbetale 2 x depositum (5.000 kr.). Beløbet bedes du indbetale inden for 3 dage efter fremsendelsen af din tilmelding, og beløbet bliver naturligvis fratrukket dit totalbeløb.

Restbeløb (=Totalbeløb minus depositum)

  • Du vil modtage en faktura for dit restbeløb, ca. 3 måneder inden du ankommer til destinationen. Fakturaen modtager du pr. mail.
  • Hvis du fremsender din tilmelding under 3 måneder før ønsket ankomst, skal dit restbeløb indbetales 7 dage efter tilmelding.
  • Hvis du har booket flere destinationer, vil du modtage en faktura, for det totale restbeløb, 3 måneder før ankomst på den første destination.  
  • Hvis du fremsender din tilmelding under 1 måned før ankomst til destinationen, så vil du blive bedt om at indbetale dit restbeløb inden for 3 dage.
Det er meget vigtigt, at du overholder betalingsfristen, så du ikke risikerer, at dit projekt bliver aflyst grundet din manglende betaling.

Hvornår får jeg at vide, om jeg er godkendt på projektet?

Når du indsender din tilmelding via vores hjemmeside, vil du modtage en mail, hvor vi beder om et depositum og yderligere dokumentation, heriblandt din straffeattest. Så snart vi modtager de efterspurgte dokumenter og depositum, vil vi sende din tilmelding til godkendelse på den ønskede destination. Vi forbeholder os retten til at have 14 dage til godkendelse, men ofte går der dog kortere tid (2-5 dage). Når du godkendes, modtager du en mail og en komplet projektbeskrivelse fra os, som indeholder alle de informationer, vi mener, er væsentlige for dig forinden afrejse. Herunder information omkring visum, aktiviteter, pakkeliste, nødnumre osv.

Skal jeg betale mit restbeløb inden jeg modtager godkendelse?

Hvis du har modtaget en faktura, hvor du skal indbetale dit restbeløbet, inden du har fået endelig godkendelse fra os, så skal du stadigvæk overholde betalingsdatoen. Skulle du af en eller anden årsag ikke blive godkendt, så tilbagebetaler vi naturligvis omgående hele beløbet til din konto. 

Kan jeg få refunderet mine penge, hvis opholdet ikke lever op til mine forventninger?

Nej! Så snart du har startet dit projekt, kan du ikke få refunderet dine penge fra Save A Heart – By Committing Yours. Vi ønsker at løse problemerne, som de opstår, og vi mener ikke, at en refundering løser en eventuel problemstilling.

Vi forventer af vores frivillige, at de er fleksible og forstående over for, at vi arbejder med udviklingslande, hvor dagsordenen ikke altid er givet på forhånd. Der kan i meget sjældne tilfælde ske uforudsete ændringer, som er fuldstændig uden for vores hænder, men vi knokler altid en brav kamp for at imødekomme dine forventninger.

Hvis du undervejs betaler for nogle omkostninger, som du ikke mener, at du er berettiget til, så skal det oplyses til os omgående. Eventuelle omkostninger, som først oplyses til os efter hjemkomst, kan ikke refunderes. Hvis du er nødt til at aflyse opholdet af personlige årsager (dødsfald, ulykker, sygdom mv.) kan du forsøge at kontakte dit forsikringsselskab, hvis du ønsker erstatning for tabte rejsedage, hjemtransport mv.


Kan jeg få refunderet mine penge, hvis jeg ønsker at aflyse mit ophold?

Hvis du er nødt til at aflyse din tilmelding, kan du normalt ikke gøre det uden, at det medfører en økonomisk omkostning. Prisen for aflysning afhænger udelukkende af, hvor tidligt i forløbet vi bliver informeret;

  • Aflysning der forekommer 3 mdr. eller mere inden din planlagte ankomstdato: Det fulde beløb minus dit depositum (2.500 kr.) vil blive refunderet.

  • Aflysning der forekommer imellem 2 og 3 måneder inden din planlagte ankomstdato: Dit depositum + 50% af restbeløb vil ikke blive refunderet.

  • Aflysning der forekommer mindre end 2 måneder inden din planlagte ankomstdato: Ingen refundering.

Får jeg mit depositum tilbagebetalt, hvis jeg ikke godkendes på projektet?

Ja! Vi beder alle frivillige om at indbetale et depositum på 2.500 kr. senest 3 hverdage efter tilmelding, og det er normalvist ikke-refunderbart. Der er dog én enkelt undtagelse, da du naturligvis får det tilbagebetalt, hvis vi ikke kan godkende dig på projektet.

Kan jeg rejse hjem tidligere end planlagt?

Hvis du af en eller anden årsag ønsker at rejse hjem tidligere end planlagt, vil vi naturligvis ikke tvinge dig til at blive. Vi skal dog gøre opmærksom på, at  at den del af opholdet du annullerer, ikke vil blive refunderet af Save A Heart - By Committing Yours. 

Hvad koster det, hvis jeg ønsker at ændre mine datoer?

Hvis du er nødsaget til at ændre datoerne for dit ophold forinden afrejse fra Danmark, kan det normalvis lade sig gøre, men det koster et gebyr på 500 kr. Du vil modtage en faktura, når vi har bekræftet dine ændringer. Et ønske om en datoændring skal være oplyst til os senest 14 dage forinden ankomst. Vi kan ikke altid garantere, at vi kan opfylde dine ønsker, men vi vil naturligvis meget gerne forsøge. 

Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler mine fakturaer?

Det er meget vigtigt, at du overholder den betalingsfrist, som bliver oplyst på den fremsendte faktura, så du ikke risikerer at få annulleret din tilmelding.

  • 7 dage efter betalingsfristen: Du modtager en rykker pr. mail, hvori du opfordres til at indbetale dit restbeløb øjeblikkeligt.

  • 14 dage efter betalingsfristen: Din tilmelding slettes i vores system og dit depositum vil IKKE blive refunderet.

Hjemmesidenavn | mail@minhjemmeside.dk | Gadevej 123 | 7500 Holstebro © 2018 Facebook Webdesign & CMS by MCB Denmark